• Κολύμπι: To «φάρμακο» για τις αρθρώσεις

  • Το κολύμπι θεωρείται μία από τις καλύτερες ασκήσεις για όλο το σώμα, ενδείκνυται για όλες τις ηλικίες και  είναι ιδιαιτέρως ωφέλιμο για τις αρθρώσεις .

    Άτομα με πολυαρθροπάθειες και χρόνιες φθορές στους χόνδρους, έχουν την εντύπωση πως η όποια μορφή άσκησης στην κατάστασή τους, επιβαρύνει το μυοσκελετικό τους σύστημα, προκαλεί κόπωση και ίσως είναι και αιτία για επιδείνωση της πάθησής τους.

    Στην πραγματικότητα όμως η  συστηματική άσκηση δεν φθείρει ούτε  τους χόνδρους των αρθρώσεων, ούτε ενισχύει επιβαρυντικά  τη νόσο των πασχόντων από οποιαδήποτε μορφή αρθρίτιδας . Και το κολύμπι είναι  με διαφορά  η καλύτερη άσκηση.

    Το κολύμπι σύμμαχος στην υγεία

    Ως ιατροί το συνιστούμε ανεπιφύλακτα στα άτομα με αρθρίτιδα, επειδή αποτελεί μία αεροβική δραστηριότητα «φιλική» προς τις πονεμένες αρθρώσεις. Με το κολύμπι ενισχύεται εντυπωσιακά το μυϊκό σύστημα  λόγω της μειωμένης πίεσης που δέχονται τα οστά, ως συνέπεια της άνωσης του νερού. Έτσι κάθε κίνηση γίνεται πιο εύκολα, χωρίς ιδιαίτερη πίεση και  πόνο .

    Ένα ενισχυμένο μυϊκό σύστημα, και κυρίως σε άτομα της τρίτης ηλικίας, είναι ένας από τους στόχους της σωματικής άσκησης, γιατί μέσω αυτής αυξάνεται η ευστάθεια τους, μειώνεται ο αριθμός των πτώσεων τους και ενισχύεται η προστασία του οστού από την επιφάνεια του ισχυρού μυϊκού συστήματος που το καλύπτει.

    Επιπλέον τα οφέλη δεν είναι πρόσκαιρα, αλλά μακροπρόθεσμα, καθώς μέσω της συστηματικής άσκησης  διατηρείται η μυϊκή δύναμη και η ελαστικότητα των συνδετικών ιστών σταθεροποιώντας τις αρθρώσεις, με αποτέλεσμα να μειώνονται τα συμπτώματα των ασθενών.

    Όμως δεν είναι μόνο το κολύμπι ωφέλιμο για τις αρθρώσεις. Εάν κάποιος δεν ξέρει να κολυμπάει, μπορεί να περπατάει μέσα στο νερό ή να κάνει απλές ασκήσεις βυθισμένος στο νερό. Το περπάτημα μπορεί να γίνει σε ρηχό ή βαθύ νερό.

    Προσοχή όμως στην υπερβολή!  Το υπερβολικό δεν είναι πάντα και αποτελεσματικό. Η πολύ έντονη και βαριά  άσκηση, φορτίζει  το οστό και  μπορεί να οδηγήσει ορισμένες φορές σε αντίθετα αποτελέσματα.

    Εν κατακλείδι,  κρατήστε στο μυαλό σας πως το κολύμπι και οι ασκήσεις μέσα στο νερό κάνουν καλό και συν τοις άλλοις τώρα το καλοκαίρι συμβάλει παράλληλα και στην αύξηση της βιταμίνης D.