• Ο Δεκάλογος Πρόληψης για την Οστεοαρθρίτιδα Γόνατος

  • 1.Η απώλεια τυχόν παραπανίσιων κιλών μειώνει σημαντικά τα συμπιεστικά φορτία στα γόνατα. Η μείωση του βάρους κατά 5 κιλά μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης οστεοαρθρίτιδας του γόνατος σε ποσοστό 50%.

    2.Τα κατάλληλα υποδήματα, με χαμηλό τακούνι έως 3 πόντους ύψος, είναι βασικός παράγοντας για την αποφυγή επιβάρυνσης στην άρθρωση.

    3.Η αποφυγή δραστηριοτήτων που επιδεινώνουν τα συμπτώματα, όπως άλματα, άρση μεγάλου βάρους, πολύωρη ορθοστασία και άνοδος – κάθοδος σκάλας, παίζει επίσης καθοριστικό ρόλο στην πρόσθετη επιβάρυνση των αρθρώσεων.

    4.Η ήπια άσκηση με δραστηριότητες, όπως το περπάτημα, το κολύμπι ή το ποδήλατο, βοηθούν στην βελτίωση της λειτουργικότητας της άρθρωσης. Μόνο 15’ λεπτά άσκηση την ημέρα ή 90’ λεπτά την εβδομάδα συμβάλλουν στην διατήρηση της κινητικότητας.

    5.Η ενδυνάμωση των μυών γύρω από την άρθρωση, μπορεί να γίνει σε ύπτια θέση με λυγισμένα και τα δύο γόνατα, φέρνοντάς τα εναλλάξ στο στήθος με την βοήθεια των χεριών.

    6.Η τοποθέτηση ενός ψυχρού επιθέματος στην πάσχουσα περιοχή, τυλίγοντάς το με μια πετσέτα για 10’ λεπτά, έπειτα από κάθε έντονη δραστηριότητα.

    7.Ανακουφίζει επίσης η ελαφρά μάλαξη, η περίδεση της περιοχής με ελαστικό επίδεσμο, καθώς και η τοποθέτηση μαξιλαριού κάτω από τα γόνατα κατά τη διάρκεια του ύπνου, ώστε αυτά να βρίσκονται στη χαλαρή τους θέση.

    8.Η κατανάλωση μήλων με την φλούδα βοηθά αρκετά. Συγκριτικά με άλλα φρούτα, το μήλο εμπεριέχει πολύ περισσότερα αντιοξειδωτικά, τα οποία μειώνουν την φλεγμονή.

    9.Διατροφή βασισμένη στο ελαιόλαδο, το οποίο επίσης διαθέτει αντιφλεγμονώδη δράση, είναι καθοριστικής σημασίας.

    10.Διατροφολόγιο πλούσιο σε Ω-3 λιπαρά και ασβέστιο, μπορεί κάλλιστα να βοηθήσει στην πρόληψη της οστεοαρθρίτιδας.

    BONUS TIP: Η ΠΡΟΛΗΨΗ, Η ΗΠΙΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ Η ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ!!!!!