• CrossFit: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

  • Το CrossFit έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές τα τελευταία χρόνια. Πρόκειται για μια μορφή άσκησης υψηλής έντασης που βοηθά στην αύξηση της μυϊκής δύναμης, τη βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής ικανότητας και την καύση λίπους. Συνδυάζει ασκήσεις από διάφορα αθλήματα και προγράμματα γυμναστικής, όπως η άρση βαρών, η ενόργανη γυμναστική και η καλλισθενική γυμναστική.

    Το CrossFit είναι πλέον τόσο διαδεδομένο που οι επιστήμονες έχουν αρχίσει να το μελετούν στο πλαίσιο σχεδιασμένων ερευνών. Μια νέα μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Frontiers in Physiology εστίασε στην επίδρασή του στο ανοσοποιητικό σύστημα ώστε να διαπιστωθεί εάν είναι ενδεδειγμένη η καθημερινή προπόνηση.

    Οι ερευνητές είχαν ως στόχο να εξετάσουν εάν ευσταθούν παλαιότερα ευρήματα που είχαν υποδείξει ότι τα επαναλαμβανόμενα διαστήματα γυμναστικής υψηλής έντασης καταπονούν υπερβολικά το σώμα, με αποτέλεσμα να εξασθενεί το ανοσοποιητικό.

    Στη σχετική δοκιμή συμμετείχαν εννέα άντρες οι οποίοι είχαν ξεκινήσει το CrossFit τουλάχιστον προ εξαμήνου. Ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να κάνουν έντονη προπόνηση (περιελάμβανε βάρη, ασκήσεις ενδυνάμωσης και αεροβική γυμναστική) για δύο συνεχόμενες ημέρες με τη χρήση χρονόμετρου. Κατά τη διάρκεια κάθε προπόνησης αλλά και μετά από αυτή οι ερευνητές μέτρησαν τη μυϊκή ισχύ των συμμετεχόντων, καθώς και τις αντι-φλεγμονώδεις κυτοκίνες και μεταβολικούς δείκτες στο αίμα τους.

    Δεν παρατηρήθηκε αρνητική επίδραση στο μυϊκό σύστημα των αντρών, ωστόσο μετά τη δεύτερη ημέρα προπόνησης διαπιστώθηκε ότι οι κυτοκίνες παρουσίασαν πτώση. Οι κυτοκίνες είναι πρωτεΐνες που παράγονται από τα λευκά αιμοσφαίρια ώστε να αποτρέπουν λοιμώξεις και λοιπές «απειλές» προς τον οργανισμό.

    Με βάση τα ευρήματα αυτά, οι ερευνητές συνιστούν μια προπόνηση τόσο υψηλών απαιτήσεων να μην επαναλαμβάνεται για πολλές συνεχόμενες ημέρες, αλλά να μεσολαβεί διάλειμμα τουλάχιστον μίας ημέρας μετά από δύο συνεχόμενες προπονήσεις. Μάλιστα, για όσους ξεκινούν τώρα το CrossFit, οι ημέρες ξεκούρασης ανάμεσα στις προπονήσεις πρέπει να είναι περισσότερες από μία.

    Πηγή: onmed.gr