Η σύγχρονη Ορθοπαιδική Ιατρική
εξασφαλίζει Πλεονέκτημα Κίνησης σε όλες τις ηλικίες

athlites

Οι αθλητικές κακώσεις προκαλούνται συχνότερα στον αστράγαλο, το γόνατο, τον αγκώνα, τον ώμο και χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες:

Τους τραυματισμούς λόγω κατάχρησης, που προκαλούνται από μία σειρά μικροτραυματισμών στην ίδια περιοχή,
Και οξείες βλάβες, που προκαλούνται από κάποιον ξαφνικό τραυματισμό.

Οι αθλητικές κακώσεις ποικίλου, από τραυματισμούς των άνω άκρων όπως ο διαχωρισμός των ώμων ή εξάρθρωση, τραυματικές ρήξεις του στροφικού πετάλου και επικονδυλίτιδα (αγκώνας των τενιστών), μέχρι τραυματισμούς στα κάτω άκρα όπως ρήξη προσθίου χιαστού συνδέσμου, βλάβη χόνδρου ή μηνίσκου ή ρήξη αχιλλείου τένοντα.

Η έγκαιρη θεραπεία μπορεί να αποτρέψει και να προλάβει την επιδείνωση ενός μικρού τραυματισμού και την πιθανή πρόκληση μόνιμης βλάβης.

Τραυματισμοί όπως οι θλάσεις ή τα διαστρέμματα συνήθως μπορούν να θεραπευθούν με ξεκούραση, φαρμακευτική αγωγή και φυσικοθεραπεία.

Για τους τραυματισμούς που απαιτούν χειρουργική επέμβαση, ο ορθοπεδικός Διονύσιος Νικηφόρος, ειδικεύεται στην ελάχιστα επεμβατική αρθροσκοπική επέμβαση για την αποκατάσταση των βλαβών, που έχει ως αποτέλεσμα ένα μικρότερο τραύμα και μικρότερους χρόνους αποκατάστασης.

athlites2

Οι πιο κοινοί τραυματισμοί:

Μυϊκά τραβήγματα και υπερεκτάσεις.

Ρήξεις των τενόντων και των μυϊκών ινών που οφείλονται κυρίως σε ακατάλληλες διατάσεις.

Διαστρέμματα: Ρήξεις στους συνδέσμους που ενώνουν τα οστά.

Αυτό συνήθως συμβαίνει όταν οι αρθρώσεις στρέφονται ξαφνικά μ’ έναν αδέξιο τρόπο και με κάποια δύναμη.

Τενοντίτιδα: Φλεγμονή των τενόντων που μπορεί να βλάψει την κίνηση της άρθρωσης  και συνήθως προκαλείται από υπέρ-χρήση ή από ακατάλληλη τεχνική.

Κάταγμα κοπώσεως: Ραγίσματα στην επιφάνεια του οστού, που υποδεικνύει τραύμα που απέχει ελάχιστα από το σπάσιμο.

Κατάγματα οστών: Κατάγματα στο σκελετό είναι συνήθως αντιληπτά εξαιτίας του έντονου πόνου και πάντοτε χρειάζονται ιατρική περίθαλψη.

athlites3 

Γυμναστική… κρύβει κινδύνους:

Η γυμναστική όπως είναι γνωστό είναι απαραίτητη για την υγεία μας, για την ενδυνάμωση του μυϊκού συστήματος αλλά και για τη διατήρηση υγιών οστών.

Πάντα όμως πρέπει να γίνεται με μέτρο και προσοχή.

Πολλές φορές υπάρχουν σοβαροί τραυματισμοί από λανθασμένη γυμναστική.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα πολλά άτομα να επισκέπτονται τον ορθοπαιδικό για τραυματισμούς που υπέστησαν στο γυμναστήριο.

Οι πιο συχνοί τραυματισμοί είναι οι εξής:

Γιόγκα:

  • Στα γόνατα
  • Στους μυς
  • Στους γοφούς και τη σπονδυλική στήλη

Αερόμπικ:

  • Διάστρεμμα αστραγάλου
  • Κακώσεις γονάτων
  • Προβλήματα στη μέση

Προπόνηση με βάρη:

  • Προβλήματα στους χόνδρους
  • Κακώσεις σπονδυλικής στήλης

Για να αποφύγετε λοιπόν τους παραπάνω τραυματισμούς, θα πρέπει:

  • Να είστε σίγουροι ότι το προσωπικό των γυμναστηρίων είναι άτομα με σωστές γνώσεις και εκπαίδευση.
  • Οι αρχάριοι να αρχίζουν με βασικές και όχι πολύπλοκες ασκήσεις.
  • Να έχετε κάνει σωστό ζέσταμα πριν την έναρξη των ασκήσεων.
  • Να αποφεύγετε τις υπερβολές.
  • Να εφαρμόζονται πάντα διατατικές ασκήσεις.
  • Εάν νιώσετε πόνο ή “κάψιμο” σταματήστε την άσκηση.
Επικοινωνία