Η σύγχρονη Ορθοπαιδική Ιατρική
εξασφαλίζει Πλεονέκτημα Κίνησης σε όλες τις ηλικίες

Μύθος
Η χρήσης ειδικών παπουτσιών, πάτων σιλικόνης ή ειδικών ναρθήκων μπορούν να θεραπεύσουν την πλατυποδία.
Αλήθεια
 Έχει τεκμηριωθεί βιβλιογραφικά ότι δε θεραπεύουν την πλατυποδία


Μύθος
Η έγχυση κορτιζόνης είναι πολύ επιβλαβής για την υγεία.
Αλήθεια
Η κορτιζόνη είναι ισχυρό αντιφλεγμονώδες φάρμακο και η τοπική έκχυση μία ή περισσότερες φορές δε δημιουργεί προβλήματα στον οργανισμό.


Μύθος
Οι αντιφλεγμονώδης αλοιφές και κρέμες έχουν τόσο ισχυρή και άμεση δράση όσο παρουσιάζονται στις διαφημίσεις.
Αλήθεια
Όχι. Βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής και του πόνου, συνήθως συμπληρωματικά στα φάρμακα και χρειάζονται συχνή και τακτική χρήση για να έχουν αποτέλεσμα.


Μύθος
 Η σκολίωση στα παιδιά και τους εφήβους οφείλεται και επιβαρύνεται από τη βαριά σχολική τσάντα.
Αλήθεια
Όχι. Για να επιδράσει ένας παράγοντας όπως η βαριά σχολική τσάντα στην ανάπτυξη του παιδιού πρέπει να τη φοράει πάνω του σχεδόν 18 ώρες την ημέρα


Μύθος
Η σκολίωση στα παιδιά και τους εφήβους οφείλεται/ επιβαρύνεται από την κακή στάση διαβάσματος.
Αλήθεια
Όχι. Για να επιδράσει ένας παράγοντας όπως η κακή στάση διαβάσματος στην ανάπτυξη του παιδιού πρέπει να υφίσταται σχεδόν 18 ώρες την ημέρα.


Μύθος
Η κολύμβηση μπορεί να θεραπεύσει τη σκολίωση.
Αλήθεια
Όχι. Για να δράσει θεραπευτικά στον αναπτυσσόμενο σκελετό, θα πρέπει το παιδί να ασκείται καθημερινά 18 ώρες  την ημέρα.


Μύθος
Υπάρχουν ειδικά υποδήματα που μπορούν να διορθώσουν τη σκολίωση.
Αλήθεια
Όχι. Τα ειδικά ορθοπαιδικά υποδήματα βοηθούν μόνο στην περίπτωση της σκολίωσης που οφείλεται σε ανισοσκελία


Μύθος
Με τη φυσικοθεραπεία θεραπεύεται η οστεοαρθρίτιδα και μπορεί να αποφθεχθεί το χειρουργείο.
Αλήθεια
Όχι. Η φυσικοθεραπεία βοηθάει κυρίως στα πρώιμα στάδια της οστεοαρθρίτιδας ώστε να αποφευχθεί η δημιουργία αγκυλώσεων στους συνδέσμους και τένοντες γύρω από μία άρθρωση. Στα τελικά στάδια της νόσου, δεν έχει κανένα αποτέλεσμα.


Μύθος
Το μεγάλο στήθος στην έφηβη κοπέλα μπορεί να δημιουργήσει κακή στάση σώματος επίμονη ραχιαλγία και αυχεναλγία.
Αλήθεια
Ειδικά σε αδύνατο σωματότυπο που δε γυμνάζεται μπορεί να προκαλέσει  συχνά επεισόδια άλγους στη ράχη και στον αυχένα.


Μύθος
Τα συμπτώματα: Ζάλη, ίλιγγος, κεφαλαλγία, τάση για εμετό οφείλονται σε προβλήματα του αυχένα.
Αλήθεια
Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων όχι. Για να ενοχοποιηθεί ο αυχένας στην πρόκληση των παραπάνω συμπτωμάτων θα πρέπει πρώτα να αποκλειστούν παθολογικά, νευρολογικά και προβλήματα των κέντρων ισορροπίας του οργανισμού.


Μύθος
Η χρήση φυτικών προϊόντων όπως λεμόνι, ξύδι, σπαθόλαδο, κρεμμύδι, προζύμι κ.α. μπορούν να δράσουν θεραπευτικά σε φλεγμονές μυών και αρθρώσεων.
Αλήθεια
Σε μικρής έκτασης φλεγμονές μπορεί να βοηθήσουν. Μεγάλη προσοχή όμως για την πιθανότητα δημιουργίας αλλεργικών και δερματικών προβλημάτων.


Μύθος
Σε προβλήματα οσφυαλγίας συνίσταται η χρήση ζεστών έμπλαστρων και θερμοφόρας.
Αλήθεια
Όχι. Αντίθετα χρειάζεται παγοθεραπεία γιατί πρόκειται για μυϊκό τραυματισμό


Μύθος
Όταν πονάνε τα πέλματα στα πόδια η θεραπεία είναι τα μαλακά παπούτσια και οι πάτοι σιλικόνης.
Αλήθεια
Όχι. Αντίθετα η χρήση σκληρών άκαμπτων υποδημάτων (ξύλινα τσόκαρα) βοηθάει στην ανακούφιση της πελματιαίας απονεύρωσης και στη μετατασαλγία.


Μύθος
Το συχνό καθημερινό περπάτημα (αθλητικό βάδην) είναι η καλύτερη γυμναστική.
Αλήθεια
Όχι. Δεν αρκεί το γρήγορο περπάτημα  για τη σωστή εκγύμναση του σώματος, διότι γυμνάζει ανισόρροπα μόνο το οπίσθιο ημιμόριο του σώματος. Θα πρέπει να συνδυάζεται και με άλλα είδη γυμναστικής.


Μύθος
Το ανέβασμα και κατέβασμα σκάλας είναι καλό για την ενδυνάμωση των γονάτων.
Αλήθεια
Όχι. Ειδικά το κατέβασμα σκαλοπατιών είναι πολύ επιβαρυντικό και προκαλεί χονδροπάθεια στα γόνατα.

Επικοινωνία